← Return to Bummed: Colon cancer has metastasized to my liver!

Discussion

Bummed: Colon cancer has metastasized to my liver!

Colorectal Cancer | Last Active: May 20 7:44pm | Replies (36)

Comment receiving replies
@yannis

My husband has stage 4 liver metastasis from colon cancer. Has been on 5 Fu with bev irinoteczn, xeloda, and showed liver metastasis reducing slightly. Then off for a moth and showed increase, diagnosed with hi pylori with antibiotics. In constant pain given morfin and we are going in for the celiac plexus block which hopefully will last .also had Y90 on left lobe snd next week for right lobe. Taking lonsurf. But he has lost a lot of weight 10 kilos and now staring a bit of eating hope these are the right treatments. Also am tired of taking to nurse practioners so next week am asking we speak to an MD from now on. Any advice for getting weight on and prognosis of therapy indicated.

Jump to this post


Replies to "My husband has stage 4 liver metastasis from colon cancer. Has been on 5 Fu with..."

I am also stage IV colon. And all other options have been exhausted, doc recommends lonsurf, what is your experience withit?

Halo.
Sorry, my english is not very well. You can translate with translator. Next, I speak in my languange to you.

Halo, sangat prihatin sekali mendengar hal ini.
Saya juga saat ini sedang mengalami metatasis stadium 4 dari cancer usus besar yang telah menyebar ke lever.
Saya saat ini sedang mengambil langkah pengobatan kemoterapi, dengan menggunakan obat avamab (target kemoterapi) untuk lever saya.
Saya paham sekali apabila lever sedang kambuh sakitnya. Sangat menyakitkan, dan saya juga saat ini juga sedang mengalaminya. Rasa perih di tambah dengan kontraksi sampai bisa menyebar perihnya ke daerah lain, dimana saaat ini saya sedang mengalami di daerah bahu kanan saya.

Tips saya:
Walaupun bagaimana pun, saat ini rasa sakit bisa tidak konstan timbulnya pada diri saya karena saya mengubah total pola makan saya.
Saat ini saya sudah meninggalkan secara total semua daging, junk food, makanan cepat saji, segala macam snack, minuman bersoda dan beralkohol, dan makanan atau minuman yang mengandung glukosa secara dominan. Minuman yang di proses pasteurisasi (seperti susu, yogurt, es krim).
Ini memang amat sangat tidak mudah, tetapi saya telah mencobanya dan sangat membantu saya.

Makanan saya saat ini lebih banyak ke sayur mayur, buah-buahan, jenis daging yang berdasar daging putih seperti ikan saja (bukan seafood secara garis besar).
Semoga dapat membantu.